Маєш запитання стосовно вакансій, проєктів, умов роботи? Напиши нашому рекрутеру!

Сьогодні перед освітньою сферою стоять виклики, яких вона не знала раніше. Мобільні додатки, онлайн-заняття та віртуальна реальність стали частиною повсякденного життя та докорінно змінюють процес навчання.

Із розвитком інтернету ми щодня отримуємо все більше інформації. Деякі медіа навіть говорять, що сучасна людина здатна зберігати уважність лише протягом 8 секунд – навіть менше, ніж золота рибка. Звісно, все не так погано. Виміряти середньостатистичну уважність «по палаті» практично неможливо, адже вона залежить від багатьох суб’єктивних факторів. Але деякі цифри все ж можуть продемонструвати, як змінилась наша поведінка під впливом технологій.

Дослідження 2012 року показало*, що 95% учнів та студентів у США беруть телефони з собою на заняття, а 92% використовують їх, щоб спілкуватися з друзями під час навчання. Цілком можливо припустити, що у 2021 році ці показники тільки зростатимуть по всьому світу. Разом із ними зростає і напруга у дебатах між прихильниками технологій та тими, хто виступає за заборону використання телефонів для навчання. Хоча обидві сторони мають свої аргументи, напевне можна сказати одне: смартфони та інші технології стали частиною нашого життя, тому логічним кроком для освітньої системи буде зрозуміти, як використовувати їхні переваги.

Окрім мобільних застосунків, EdTech платформ та пристроїв віддаленого контролю, є дві технології, на які варто звернути особливу увагу, говорячи про навчання. Це віртуальна та доповнена реальність. Саме ці технології формуватимуть новітню систему освіти.

Віртуальна реальність може допомогти вчителям та студентам:

- краще сприймати складну інформацію та отримувати нові навички;
- обробляти багато інформації та презентувати її в інтерактивній формі;
- демонструвати та застосувати теорію ще під час заняття;
- зрозуміти, як використовувати ці знання на практиці;
- заохочувати студентів до навчального процесу.

Віртуальна реальність популярна не тільки серед викладачів, вона також приваблює значні інвестиції. У дослідженні компанії Perkins Coie у 2018 році сфера освіти посіла друге місце за таким показником. Віртуальну реальність в освіті підтримують і фонди, і спільноти.

Розгляньмо стратегії впровадження VR в освіту, подивимось, чому вони варті інвестицій, та поміркуємо про переваги, які цих технологій для освіти.

 

 ТОБІ МОЖЕ
БУТИ ЦІКАВО…
вакансії на e-learning проєкт, який використовує Tesla

 

Віртуальна реальність у класі: користь для кожного 

Віртуальна реальність не змінює того факту, що викладання – прерогатива вчителів. Технології можуть тільки доповнити процес навчання, аж ніяк не замінити викладача повністю. Але вони надають безліч інструментів, щоб демонструвати 3D проєкції, заохочувати слухачів, що навчаються віддалено, використовувати інтерактивні дошки, організовувати практичні заняття тощо.

  • Захопливий процес навчання

За допомогою віртуальної реальності учні можуть відвідати будь-яке місце, не виходячи з класу або дому. Йдеться не тільки про туристичні візитівки Парижа чи Лондона, але й про глибини океану, космічні простори та навіть побудову атомів. Пам’ятаєте епізод «Парк Анатомії», у якому Рік зменшує Морті та відправляє його мандрувати всередині тіла? Тепер пережити такий досвід можна завдяки технології Anatomyou VR 2.0, яка, звісно, не зменшить нікого з учнів, але продемонструє, як виглядають та функціонують наші органи. Не менш захопливу технологію пропонує компанія Unimersiv, що розробила віртуальний тур мозком людини.

  • Візуальні, аудіальні та віртуальні підходи до навчання

Всім відомо, що лише певна частина учнів та студентів добре сприймає матеріал за допомогою читання чи прослуховування лекцій. Решта ж краще сприймає візуальну інформацію. Віртуальні технології дозволяють візуалізувати чимало складних речей – механізми, формули, плани тощо. Додайте сюди ефект присутності й ви зрозумієте, чому такий формат навчання має всі шанси обігнати у популярності звичні нам практики. Однією з таких технологій є Story Spheres. Це сайт, який поєднує віртуальну реальність та діджитал інструменти, дозволяючи учням додавати свої фотографії чи зображення з Google Maps та супроводжувати їх власними історіями, піснями, діалогами тощо. Так школярі можуть робити доповіді про певні історичні події чи місцевості, виступаючи в ролі ведучого, що веде репортаж з місця подій. Ще один пристрій, Panoform, дозволяє перетворювати 2D зображення у 3D моделі. За його допомогою, студенти, що вивчають хімію чи біологію, можуть самі зображувати молекули, а потім роздивлятись та адаптувати їх у режимі віртуальної реальності.

  • Менше факторів, які відволікають

Вчителі нерідко скаржаться, що учні відволікаються на свої телефони та не слухають матеріал. Але ж подібне іноді лікується подібним. Щоб краще втримувати увагу слухачів, сучасні освітні процеси мають містити якнайбільше технологічних надбань. Із запровадженням віртуальної реальності в класі учні й надалі зможуть користуватися гаджетами під час занять – але цього разу в освітніх цілях. Дослідження 2017 року показало, що учні, які використовують технології віртуальної реальності, легше запам’ятовували матеріал та легше концентрувалися у порівнянні з контрольною групою, яка навчалася за традиційною методикою.

Ефективність технологій віртуальної реальності також можна спостерігати не тільки серед школярів та студентів, але й серед спеціалістів з різних областей. Наприклад, хірурги, що використовували навчальні пристрої віртуальної реальності впродовж двох годин, покращили свій час та ефективність на операціях на 83% та 70% відповідно. Солдати, що навчалися за допомогою гейміфікованої програми віртуальної реальності, випередили решту своїх колег на 17% при демонстрації навичок на практиці.

 ПЕРЕГЛЯНЬ ВІДКРИТІ
ВАКАНСІЇ ДЛЯ…
проєкту зі створення додатку з іноземних мов на основі АІ

 

  •  Щоб стати дійсно дієвими освітніми інструментами, технології віртуальної реальності мають:

Створювати ефект присутності. Розробляючи UX та контент для eLearning застосунків віртуальної реальності. Дизайнерам варто пам’ятати, що ця технологія перш за все має повністю переносити користувачів в іншу реальність.
Бути доступними. Ані вчителі, ані студенти не мають опановувати складні навички, щоб користуватися цими технологіями.
Бути змістовними. Технології віртуальної реальності мають розповідати історії, як фільми, книги, чи ігри. Крім того, VR має допомагати нам освоювати знання, які можна використовувати у житті чи роботі.
Адаптуватись. Впроваджувати технології віртуальної реальності у кожному класі потрібно потрібно по різному. Вони мають адаптуватися до можливостей учнів та їхньої зацікавленості у нових гаджетах.
Демонструвати реальні результати. Як і в будь-якому іншому освітньому процесі, вчителям потрібно тестувати та оцінювати знання учнів, які ті отримують за допомогою технологій віртуальної реальності.

Який можна зробити висновок?

Віртуальна реальність пропонує безліч можливостей для освітніх закладів та EdTech компаній. Вона допомагає перезапустити процес навчання та відновити зацікавленість учнів. Але найголовніше те, що її переваги можуть відчути всі – від школярів до лікарів.  

Оригінал статті

Іван Барчук

Senior .NET Engineer

Сьогодні система навчання потребує революційного переосмислення і зміни як підходів, так і цілей. Ціль - “надати знання” як така, вже перестає бути цінністю. Натомість потрібно говорити про те, що на додачу до почутого в учнів мають виникати нові ідеї, а також вони мають продукувати нові знання в широкому контексті. До прикладу, якщо ми звикли лише вчити вірш, то я говорю про те, що, окрім цього, вчителі мали б пояснювати школярам, як писати вірші.

Віртуальна реальність може допомогти у подібному процесі. Вона дозволяє відобразити те, що важко побачити чи навіть неможливо. І хоч це й дивовижно, що тепер ми можемо подивитися на виверження вулкану з різних сторін, спостерігати за потоками лави по схилах гори, нас оточує ще дивовижніший світ. Однак, щоб побачити і осмислити прекрасність у простих на перший погляд речах, нам потрібно пояснювати, як вони працюють, що там всередині. Особливо це важливо, для освіти, адже учням бракує можливості заглянути, що під капотом і найголовніше - як його відкрити..

У віртуальних іграх, коли герою, до прикладу, потрібно потрапити в будинок крізь закриті двері, на екрані з’являються різні інструменти, якими він може розламати ці двері. Він обирає один з них і продовжує свою пригоду. В іграх пояснюються такі прості речі і початкові речі. А уявіть, що ви - підліток, якому вчитель словами пояснює, що таке паяльник, як працює резистор чи кровообіг в людському тілі. Учням не цікаво і складно слухати про складні процеси. Саме тут згодиться віртуальна реальність.

Хоча, як на мене VR – це проміжний етап. З одному боку це можливість подивитись та взаємодіяти з віртуальним світом, а з іншого ми можемо лише спостерігати за ним без особливої активної участі, по суті це телевізор. Набагато більше можуть дати окуляри доповненої реальності (mixed reality). Яскравим прикладом такої технології є розробка “Microsoft Hololens 2”. Завдяки доповненій реальності взаємодія з об’єктами виходить за межі віртуальних і йде до реального світу. У навчанні це може бути рядок пошуку, який за вас допише чи порекомендує виправити помилку. Це дає можливість перетворити будь-яку рутинну частину навчання в цікаву гру, яка буде задіювати не тільки візуальні і слухові, а й моторні навички (м’язову пам’ять).

Якщо коротко, то віртуальна реальність створює новий світ, який нам доведеться підганяти під наш світ, але це завжди буде копія. Доповнена реальність додає в наш світ додаткові можливості і пояснення, і може перетворити навчання в цікаву гру.


The Use and Abuse of Cell Phones and Text Messaging in the Classroom