Надсилай резюме
Підпишись на вакансії
Запитай в рекрутера

Ігор Стареправо

Senior Delivery Director

Розкажи, будь ласка, про себе. 

В Intellias я відповідаю за індустріальну automotive-вертикаль. У моєму підпорядкуванні більше десятка проектів у цій галузі. До Intellias я близько 20-ти років займався розробками рішень, пов’язаних із вбудованими системами. Серед них були й automotive-проекти.

Чому саме automotive?

Ця галузь — одна з тих, які найстрімкіше розвиваються на ринку ІТ-технологій, і це одна з вертикалей, які найбільш інтенсивно розвиваються в Intellias.

Automotive — доволі традиційна індустрія, що переживає стрес, пов’язаний із входом в еру інформаційних технологій. Мені цікаво, яким чином традиційна індустрія, котрій понад 100 років, справиться з такими викликами, як автономне водіння, electric mobility, sharing economy. Вплив ІТ відчутний у багатьох галузях, проте видається, що найбільш значущі досягнення технологічного прогресу очікуємо саме в automotive.

Для мене очевидними є історичні паралелі в розвитку IT та автомобільної індустрії. Автомобільна індустрія починалася з ентузіастів інженерів-механіків, які щиро захоплювалися своїм хобі. З часом люди зрозуміли, що карета, яка їздить без коня, — не лише цікава іграшка. Тепер це вже навіть не предмет побутового вжитку, а важливий соціально-економічний феномен, що суттєво впливає на світову економіку.

У 70-х роках керівник DEC — одного з лідерів комп’ютерного ринку — сказав, що не розуміє, для чого людині потрібен комп’ютер удома. Дослухавшись до поради керівника банку, адвокат Генрі Форда не вклав жодного долара в компанію свого клієнта. Ніхто не розумів тоді, наскільки автомобіль змінить нашу цивілізацію. Схоже спостерігаємо з ІТ-технологіями. Ми не до кінця розуміємо, наскільки сильно вони впливають на наше майбутнє. І це надзвичайно цікаво — бути частиною цієї трансформації.

Якими гаджетами обладнане твоє авто? І як би ти радив обирати автомобіль?

Це може видатись дивним, але в моєму авто немає жодних сучасних функцій, пов’язаних із синхронізацією. Більше того, я не впевнений, що вони потрібні, допоки у тебе в кишені є смартфон. Автомобілі не повинні дублювати персональні гаджети чи конкурувати з ними. Вони можуть бути ультравеликою батареєю чи мультисенсорною системою на колесах, але персональний асистент має залишатися в телефоні. Авто — це такий собі смартвоч, який «інколи може пересуватися без допомоги коня».

Обираючи своє наступне авто, я звернув би увагу на наявність великої кількості сенсорів: LIDAR, камер VIS/IR, акселерометрів, гіродатчиків тощо. Для мене не мають значення величезні панелі та комп’ютери ось чому. Середня тривалість життя смартфону 18 місяців, а середня тривалість користування автомобілем — 10 років. Коли ви купуєте новеньке авто в салоні, майте на увазі, що його вбудовані комп’ютерні технології вже на 3-5 років застарілі порівняно зі стрімким розвитком мобільних систем. Тому в машині можуть бути чудові сенсори, потужна батарея і все для комфортного пересування, але останній iPhone  за продуктивністю, доступністю та багатством екосистеми додатків залишить ваш Porsche 911 ковтати пилюку далеко позаду.

Як залишатися в тренді у професійному плані? 

Багато так званих трендів —це лише хайп. На жаль, наші медійні канали побудовані на виокремленні явищ гучного і яскравого характеру. Нас стає все важче чимось здивувати, тому не варто звертати увагу на одномоментні штучні тренди — черговий Gangnam style, який швидко мине без сліду. Це не феномен, який призведе до революції, це просто іскра. Розпізнати справжній тренд потребує неабиякого хисту, вмінь, аналізу і важкої праці.

Технологічні тренди, які важливі для мене і за якими я стежу, — це штучний інтелект, peer-2-peer communications & sharing economy, blockchain. Я переконаний, що саме вони будуть впливати на технології та індустрії майбутнього. Наприклад, sharing economy. Фактично вона перевизначає «машину як символ». Те, що раніше було для людей предметом гордості й ознакою статусу, зараз стає засобом пересування і «нічим особливим». Але для автовиробників це мегаважливо, бо змінює ставлення до їхнього продукту – ви ж не будете гордитися тим, що проїхались автобусом зі шкіряними кріслами або червоним поїздом?

Моя порада, як дізнаватися про тренди, — go out and talk to people. Неважливо де. На конференціях, наприклад, сконцентрована велика кількість однодумців, з якими можна поспілкуватися й обмінятися думками. Проте моя порада стосується не тільки особистого спілкування: це може бути спілкування онлайн, на форумах, у соціальних мережах. Вибудовуйте контакти з людьми, ініціюйте розмову — і вони обов’язкового поділяться своїм досвідом з вами.

Як керівнику досягнути ефективного тайм-менеджменту?

Я дотримуюся тої думки, що завантажений керівник — неефективний керівник. Бути постійно зайнятим, весь час щось робити є свідченням незрілості керівника. Це невміння делегувати, керувати своїм часом, неготовність до нових термінових завдань.

Для мене дієва теорія управління часом — матриця Ейзенхауера. Ідея полягає в правильному порядку виконання завдань. Спочатку берешся за термінові важливі, тоді за термінові не дуже важливі, потім робиш важливі нетермінові і врешті нетермінові неважливі завдання. Проте якщо ти взявся за термінову справу, а лунає телефонний дзвінок, — мусиш відповісти, адже можна пропустити щось нове і ще більш нагальне. Тому мої колеги знають, що мені завжди можна зателефонувати, і якщо я не на особистій зустрічі, я завжди відповім.

Які програми/додатки використовуєш для організації роботи?

Для організації роботи використовую звичайну канбан-дошку. Завдання для кожного з команди плануємо на тиждень. Колір стікера означає протерміноване чи не протерміноване завдання.

На комп’ютері послуговуюся звичайними програмами: нагадуваннями, outlook-ом для пошти. З додатків на телефоні використовую Siri. Часто надиктовую в дорозі щось Siri, щоб вона нагадала мені пізніше. Нотатки вношу в Evernote.

Чи займаєшся самоосвітою? Як саме?

Читаю книжки за рекомендаціями людей, якими захоплююся. Одночасно читаю 4-5 книжок, багато художньої літератури та історичної. Зараз читаю про генну інженерію.

Онлайн-курси вимагають високої сфокусованої уваги, а мене надто багато всього відволікає. І висидіти 2 години перед монітором, щоб прослухати лекцію, дуже важко.

Ігор Стареправо буде виступати на ІТ Arena з доповіддю Digital Transformation for Automotive Industry: Hype or Hope?” у потоці Technology в другий день конференції, 29 вересня.