Надсилай резюме
Підпишись на вакансії
Запитай в рекрутера

Про його навчання пишуть захопливі відгуки наші колеги. Він інвестує час, натхнення та навички у викладання англійської, що робить його заняття дійсно ефективними. Знайомтесь, це Іван, викладач англійської мови в Intellias.

 

Ти вже багато років викладаєш англійську мову в ІТ, можеш визначити чим, власне, відрізняється загальна англійська і англійська для ІТ?

Англійська для ІТ має таку ж складову, як і загальна англійська: поєднує в собі комплекс з граматики, синтаксису, лексики тощо. Однак на практиці – за запитом – мають місце й обговорення різних ситуативних робочих моментів, як от листування із замовником, пітчинґ під час мітингу, культурні аспекти мови і т.д.

Ти ведеш групи різних рівнів, від Beginner до Advanced. Як проходять твої заняття в залежності від рівня?

Як правило, початківці потребують більше уваги, щоб пристосуватися до мовного середовища. Найбільшою перепоною у цьому є відсутній або дуже обмежений лексичний запас.

Тому, на заняттях з рівнями А1 та А2 роблю акцент на збагаченні вокабуляру та граматики шляхом симулятивних вправ, як от повсякденні діалогічні ситуації, наприклад, в ресторані, аеропорту, готелі тощо. Важливим на цих рівнях є покращення вимови, яку коригуємо за допомогою tongue twisters, chants та spell checkers.

Рівні від B1 до С1 поступово потребують меншої участі мене як викладача. Моє завдання на цих рівнях – задати ритм заняттю, і надати учням можливість «вести» його самим, а мені, як провіднику – втручатись лише за необхідності, коли ситуація вимагає підказки з боку лексики чи корекції граматики.

 

Окрім підручників, які ще матеріали ти використовуєш на заняттях?

На заняттях підручник для мене – це радше reference book або додатковий матеріал. Люблю, коли заняття проходять живо, із залученням більш ефективних, як на мене, матеріалів: уривків з кінофільмів, серіалів, Ted Talks, business TV shows, вправ на слухання через пісні, відеоподкастів, читання художньої літератури, п’ятихвилинних відеолекцій на різнобічну тематику від американської платформи PragerU – це все і заохочує до навчання, і створює справжнє мовне середовище. Ось на цьому ресурсі, до прикладу, можна дивитися англомовні телешоу з субтитрами. Невідомі слова можна відразу перекласти навівши курсор на слово. Також корисні – сайт з аудіоподкастами для різних рівнів, сайт з безкоштовними аудіокнигами.

Які можеш дати поради для вивчення нових слів?

Кожен має індивідуальні особливості запам'ятовування, тому й поради різні. Вивчення слів у контексті – один з найдієвіших способів, тому читати, багато читати англійською. Також раджу вивчати синоніми і похідні слова. Комусь до вподоби метод асоціації, комусь запам'ятовування шляхом дефініцій. Важливо створити собі мовне середовище, яке дозволить завжди тримати свій вокабуляр в тонусі.

Як група закріплює нові слова, щоб залучити всіх учасників і не було нудно?

Активно практикую застосування скоромовок та phonemic chants (фонетичних вправ), які вже встигли полюбитися, зокрема на Intellias. Крім того, постійно наполягаю на перевірці написання слів.

Наші заняття тривають 1 годину. Можеш сказати приблизно скільки часу ти виділяєш на граматику, а скільки на говоріння?

Я прихильник інтерактивного навчання, основою якого є розвиток комунікативних навичок. Тому, для мене 1 година – це, передусім, розмова, звісно що, з граматичною складовою. Люблю, коли на занятті одне завдання логічно перетікає у інше, є цей flow, який дозволяє учням почуватися комфортно і впевнено, і не вдається помітити, скільки часу витрачається на якусь окрему навичку.

Чи даєш групам домашнє завдання? І чи вважаєш, що воно дає результат при вивченні мови?

Переважно даю. Однак, щоб уникнути одноманітності, то часто практикую з групами в якості домашнього завдання перегляд серіалів або реаліті-шоу. Але і цей підхід індивідуальний. Домашнє завдання дає результат лише в тому випадку, якщо мову вивчають цілеспрямовано й свідомо, а не заради розваги чи гарного проведення часу.